onsdag 13. mars 2013

Noen nye ting.

 En venninne og jeg har satt oss som mål og bruke opp litt av de "gamle" stoffene våre til tepper. Men disse bitene havnet i en duk i stedet. Brukt 60 graders linjalen.
 Så var det noe som ikke ble brukt opp i fjor. Ferdig kuttede biter. Sydde de sammen, og vips var det en runding. Må jo ha noe i midten, og plutselig var denne søte kaninen midt i blinken. Hadde begynt å brodere, og fargevalget stemte bra. Så da ble det ny påskeduk.
 Er jeg ikke søt.... Funnet mønsteret på nettet.
 Et par mapper til rundpinner kommer godt med. Den nederste skal min datter få. Har også laget mappe til vanlige pinner.
Min søster hadde kjøpt dette stoffet for noen år siden, og hadde ment det til dekkebrikker. Fikk med meg stoffet og sydde to brikker og fire mugrugs. Hun har rundt kjøkkenbord.  Gromme pusekatter.

I morra går ferden til Sarpsborg og NQF. Årets happening. Gleder meg. Er visst en ganske stor utstilling i år. Blir nok tatt noen bilder. Ellers får vi se hva jeg ikke visste at jeg trengte, he he. Skulle nok helst lagt igjen pengene( kortet) hjemme.

Så jeg dukker nok plutselig opp her igjen.

3 kommentarer:

Laila sa...

Hei.
Så fine "reste"ting du har laget:-))
Sees snart i Sarpsborg....Lurer på hva vi ikke vet vi trenger jeg også :-))

2ne sa...

Så flott at du har begynt å blogge igjen :-)
Herlig påskeduk du har laget. Morsome spisebrikker, de passer perfekt til et rundt bord - takk for tipset.
Ønsker deg en kreativ og flott morgendag :-)

RandiT sa...

En skulle ikke tro det var reste-ting når det blir så fint:) Likte nå godt det stitchery-motivet ditt :)